Цена 1 часа рабочей силы, как правило снижается.

Редактирование: Развиток В.І.Леніним естетичених поглядів Маркса і Енгельсa

Материал из m-17.info

Перейти к: навигация, поиск
Внимание: Вы не представились системе. Ваш IP-адрес будет записан в историю изменений этой страницы.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Длина этой страницы составляет 58 килобайт. Страницы, размер которых приближается к 32 КБ или превышает это значение, могут неверно отображаться в некоторых браузерах. Пожалуйста, рассмотрите вариант разбиения страницы на меньшие части.

Правка может быть отменена. Пожалуйста, просмотрите сравнение версий, чтобы убедиться, что это именно те изменения, которые вас интересуют, и нажмите «Записать страницу», чтобы изменения вступили в силу.
Текущая версия Ваш текст
Строка 76: Строка 76:
Глибина постановки Леніним питання про свободу творчості полягає у тому, що цю свободу він не протиставляє громадському обов'язку художника. Свобода мистецтва, вказував В. І. Ленін, полягає у тому, що воно служить не ситій героїні, не нудьгуючим від ожіріння "верхним десяти тисячам", а мільйонам і десяткам мільонів трудівників, які складають єліту держави, її силу, її майбутне. Саме з глубокого зв'язку з життям народу, з добровільного, бажаного служіння справі соціалізму і комунізму, за думками Леніна, аиникає справжня, дійсна свобода художньої творчості. Маючи на увазі літературу соціалістичного общества. Ленін писав: "Це буде свободна література, орошаюча останне слово революційної думки людства досвідом і живою роботою соціалістичного пролетаріата, створююча постійну взаємодію між досвідом прошлого (научний соціалізм, завершивший розвиток соціалізма від його примитивних, утопичних форм) з досвідом справжнього (справжня боротьба товаришів рабочих") (В. І. Ленін, Твори, т. 10, стор. 31).
Глибина постановки Леніним питання про свободу творчості полягає у тому, що цю свободу він не протиставляє громадському обов'язку художника. Свобода мистецтва, вказував В. І. Ленін, полягає у тому, що воно служить не ситій героїні, не нудьгуючим від ожіріння "верхним десяти тисячам", а мільйонам і десяткам мільонів трудівників, які складають єліту держави, її силу, її майбутне. Саме з глубокого зв'язку з життям народу, з добровільного, бажаного служіння справі соціалізму і комунізму, за думками Леніна, аиникає справжня, дійсна свобода художньої творчості. Маючи на увазі літературу соціалістичного общества. Ленін писав: "Це буде свободна література, орошаюча останне слово революційної думки людства досвідом і живою роботою соціалістичного пролетаріата, створююча постійну взаємодію між досвідом прошлого (научний соціалізм, завершивший розвиток соціалізма від його примитивних, утопичних форм) з досвідом справжнього (справжня боротьба товаришів рабочих") (В. І. Ленін, Твори, т. 10, стор. 31).
-
В. І. Ленін обгрунтував думку про необхідність партійного керівництва мистецтвом. В цій же час він вказував на небезпеку нівелювання у області художньої творчості. Тут, підкреслює Ленін, необхідно забезпечення більшого простору особистої ініциативи і індівідуальним схильностям. В світлі цього висловлювання стає прозорою фальшивість ревізіоністських криків з приводу того, нібито принцип партійності - це як бы узда, що сковує творчих рабітників. Богатство і розноманіття мистецтва соціалістичного реалізму служать блискучим спростуванням наклепницьких вигадок ідеологів буржуазії.
+
В. І. Ленін обосновал мысль о необходимости партийного руководства искусством. В то же время он указывал на опасность нивелирования в области художественного творчества. Тут, подчеркивает Ленин, необходимо обеспечение большого простора личной инициативе и индивидуальным склонностям. В свете этого высказывания становятся ясными фальшивость ревизионистских воплей по поводу того, будто бы принцип партийности - это как бы узда, сковывающая почин творческих работников. Богатство и многообразие искусства социалистического реализма служат блестящим опровержением клеветнических измышлений идеологов буржуазии.
-
Принцип партійності, відповідно Леніну, є виразом не тільки справжньої народності нового, соціалістичного мистецтва, але одночасно сприяє досягненню найвищої художньої правди. Буржуазна же партійність перешкоджає розкриттю справжньої правды.
+
Принцип партийности, согласно Ленину, выражает не только подлинную народность нового, социалистического искусства, но одновременно способствует достижению высшей художественной правды. Буржуазная же партийность препятствует раскрытию подлинной правды.
-
'''4. В.І.Ленін про традиції і новаторство в мистецтві'''
+
'''4. В. И. Ленин о традициях и новаторстве в искусстве'''
-
Ленін неодноразово вказував на необхідність глибокого освоєння та критичної переробки того, що було створено людством на протязі тысячеліть. Комуністична партія під керівництвом Леніна в перші роки радянської влади рзгромила ідеалістичні установки Пролеткульту, який заперечував значенню класичної спадщини у справі будівництва нової, соціалістичної культури. Характерно, що філософською основою Пролеткульту була ідеалістична, махистська гносеологія Богданова. Викриваючи псевдореволюційну теорію пролеткультівців про створення пролетарської культури "лабораторним" шляхом, Ленін у  своєму виступі на III з'їзді комсомолу вказував, що пролетарська культура не є вигадкою "спеців" з будівництва культури. Це Ленін назвав "суцільною дурницею". Відповідно Леніну, пролетарська культура повинна з'явитися закономірним розвитком тих запасів знання, які людство вирабило під гнітом капіталістичного суспільства, поміщицького суспільства, Ленін вчив, що у культурній спадщині ми повинні брати лише те, що знаходиться у згоді із завданнями будівництва соціалістичної культури, те, що сприяє розвитку радянського мистецтва і літератури, те, що здатне служити духовному збагаченню трудівників.
+
Ленин неоднократно указывал на необходимость глубокого освоения и критической переработки того, что было создано человечеством на протяжении тысячелетий. Коммунистическая партия под руководством Ленина в первые годы советской власти разгромила идеалистические установки Пролеткульта, отрицавшего значение классического наследия в деле строительства новой, социалистической культуры. Характерно, что философской основой Пролеткульта была идеалистическая, махистская гносеология Богданова. Разоблачая псевдореволюционную теорию пролеткультовцев о создании пролетарской культуры "лабораторным" путем, Ленин в своем выступлении на III съезде комсомола указывал, что пролетарская культура не является выдумкой "спецов" по строительству культуры. Это Ленин назвал "сплошным вздором". Согласно Ленину, пролетарская культура должна явиться закономерным развитием тех запасов знания, которые человечество выработало под гнетом капиталистического общества, помещичьего общества, Ленин учил, что в культурном наследии мы должны брать лишь то, что находится в согласии с задачами строительства социалистической культуры, то, что способствует развитию советского искусства и литературы, то, что способно служить духовному обогащению трудящихся.
-
Проводячи послідовну боротьбу за освоєння художньої спадщини, партія під керівництвом Леніна одночасно виступила проти зведення завдань будівництва нової художньої культури до некритчного, эпігонського подражання класикам. Ленін вчив, що наші писбменники, художники, спираючись на класичне мистецтво, не повинні відриватися від завдань художнього відтворення ідей сучасності. Ленін завжи підкреслював, що вірність кращим традиціям минулого повинна виражатися у творчому збагаченні їх новаторством, що зберігать традиції - означає развивати їх у відповідності з вимогами сучасності. Він єнергійно протестував проти псевдо новаторства, що як правило выступає у формі технічних оригінальнічаній. В цьому плані характерно негативне ставлення Леніна до трюкачества футурістів. У бесіді з К. Цеткин він підкреслив, що красиве необхідно брати в якості зразків, навіть якщо воно "старе", а "нове", якщо воно не спричиняє естетчної радісті народу і руйнує природу мистецтва, кинути. Леніну претило помилкове, формалістське "новаторство", яке у деяких художніх течеях перших рокві радянської влади вважалися модним у містецтві.
+
Проводя последовательную борьбу за освоение художественного наследия, партия под руководством Ленина одновременно выступила против сведения задач строительства новой художественной культуры к некритическому, эпигонскому подражанию классикам. Ленин учил, что наши писатели, художники, опираясь на классическое искусство, не должны отрываться от задач художественного воплощения идей современности. Ленин всегда подчеркивал, что верность лучшим традициям прошлого должна выражаться в творческом обогащении их новаторством, что сохранять традиции - значит развивать их в соответствии с требованиями современности. Он энергично протестовал против ложного новаторства, зачастую выступавшего в форме технического оригинальничаний. В этом плане характерно отрицательное отношение Ленина к трюкачеству футуристов. В беседе с К. Цеткин он подчеркнул, что красивое необходимо брать как образец, даже если оно "старое", а "новое", если оно не доставляет эстетической радости народу и разрушает природу искусства, бросить. Ленину претило ложное, формалистическое "новаторство", которое в некоторых художественных течениях первых лет советской власти считалось модным в искусстве.
-
Істинне новаторство Ленін бачив поперед всього у правдивому відображенні нового, що складалось у дійсності після перемоги Жовтневої революції, у показі нових сторін життя радянського суспільства, розкритті нового духовного обличча радянської людини, яка зкинула ярмо капіталістичного рабства і підклюлася до будівництва нового, соціалістичного суспільства.
+
Истинное новаторство Ленин видел прежде всего в правдивом отражении того нового, что складывалось в действительности после победы Октябрьской революции, в показе новых сторон жизни советского общества, раскрытии нового духовного облика советского человека, сбросившего ярмо капиталистического рабства и включившегося в строительство нового, социалистического общества.
-
'''5. Всесвітньо-історичне значення естетичної спадщини В.І.Леніна'''
+
'''5. Всемирно-историческое значение эстетического наследия В. И. Ленина'''
-
Короткий розгляд деяких естетичних проблем, поставлених Леніним, говорить про те, що великий мислитель і революціонер збагатив, углубив і якісно розвив діалектико-матеріалі-стичну єстетику, дав філософське обгрунтування політики партії у області культури і мистецтва. Ленін показав зразки конкретно-історичного аналізу багатьох художніх явищ з історії світової і російської культури, надав справжньо научну періодизацію визвольного руху в Росії і цим самим заклав основи періодизації історії художньої культури. Його статті про Толстого і Герцина, висловлювання про творчість Чернишевського, Добролюбова, Щедріна, Тургенева вражають своєю глубиною і силою спілкування.
+
Краткое рассмотрение некоторых эстетических проблем, поставленных Лениным, говорит о том, что великий мыслитель и революционер обогатил, углубил и качественно развил диалектико-материали-стическую эстетику, дал философское обоснование политики партии в области культуры и искусства. Ленин показал образцы конкретно-исторического анализа многих художественных явлений из истории мировой и русской культуры, дал подлинно научную периодизацию освободительного движения в России и этим самым заложил осOQ-новы периодизации истории художественной культуры. Его статьи о Толстом и Герцене, высказывания о творчестве Чернышевского, Добролюбова, Щедрина, Тургенева поражают своей глубиной и силой обобщения.
-
Ленін стояв у істоків соціалістичної культури. Недивлячись на свою колосальну зайнятість, він уважно слідкував за ростками нової, соціалістичної культури і мистецтва та заботливо обергав їх. Ленін завжди рішуче виступав проти реакціїної ідеї про мирне співіснування у області ідеології. Борючись за будівництво нової культури, Ленін постійно підавав ніщівної критиці занепадницьку ідеологію буржуазії, починаючи з філософського ідеалізму і закінчючи декадентським мистецтвом. Ленінська спадщина залишається могутнєю і грозною зброєю проти антинародної, реакційної ідеології сучасного капіталізму, проти формалізму, абстракціонізму і інших "ізмів".  
+
Ленин стоял у истоков социалистической культуры. Несмотря на свою колоссальную занятость, он внимательно следил за ростками новой, социалистической культуры и искусства и заботливо оберегал их. Ленин всегда решительно выступал против реакционной идеи о мирном сосуществовании в области идеологии. Борясь за построение новой культуры, Ленин постоянно подвергал сокрушительной критике упадочную идеологию буржуазии, начиная с философского идеализма и кончая декадентским искусством. Ленинское наследие остается могучим и грозным оружием против антинародной, реакционной идеологии современного капитализма, против формализма, абстракционизма и прочих "измов".  
-
Велика заслуга В. І. Леніна полягає у тому, що він указав головний напрямок радянської літератури і мистецтва - на щільний зв'язок з життям народу, активну участь творчих рабітників у будівництві комунізму, вдосконалення художнього майстерства. Саме по цьому шляху вело і веде радянське мистецтво Комуністична партія Радянського Союзу. На протязі всієї своєї діяльності партія приділяла велику увагу питанням літератури і мистецтва. Ще задовго до Жовтневої революцї вона выробила чітку програму культурних змін, заклала міцні основи політики у області літератури і мистецтва. Після Великої Жовтневої соціалістичної революції, яка відчинила нову еру у історії людства, перед партією у повну ширину повстало питання будівництва соціалістичної культури.
+
Великая заслуга В. И. Ленина состоит в том, что он указал главное направление советской литературы и искусства - на тесную связь с жизнью народа, активное участие творческих работников в строительстве коммунизма, совершенствование художественного мастерства. Именно по этому пути вела и ведет советское искусство Коммунистическая партия Советского Союза. На протяжении всей своей деятельности партия уделяла большое внимание вопросам литературы и искусства. Еще задолго до Октябрьской революции она выработала четкую программу культурных преобразований, заложила прочные основы политики в области литературы и искусства. После Великой Октябрьской социалистической революции, открывшей новую эру в истории человечества, перед партией во всю ширь встала задача построения социалистической культуры.
-
Головне завдання, що стало перед партіею у області розвитку художньої культури, містилося у тому, щоб спрямувати мистецтво по шляху служіння трудящим масам, народу. Ця генеральна лінія партії найшла своє відображення у листі ЦК РКП (б) парторганізаціям у 1920 році. Партія осудила шкідливі тенденції Пролеткульту, які виразились у спробах обособити свою діяльність від партійних організацій, від державних органів, у спробах лабораторним шляхом створити "чисту" пролетарську культуру.
+
Основная задача, вставшая перед партией в области развития художественной культуры, заключалась в том, чтобы направить искусство по пути служения трудящимся массам, народу. Эта генеральная линия партии нашла свое отражение уже в письме ЦК РКП (б) парторганизациям в 1920 году. Партия осудила вредные тенденции Пролеткульта, выразившиеся в попытках обособить свою деятельность от партийных организаций, от государственных органов, в попытках лабораторным путем создать "чистую" пролетарскую культуру.
-
На XI з'їзді партії ставилося питання про створення таких художніх творів, які виховували би в нашій молоді високі моральні якості: мужність, відданість справі будівництва нового суспільства.
+
На XI съезде партии ставится вопрос о создании таких художественных произведений, которые воспитывали бы у нашей молодежи высокие моральные качества: мужество, преданность делу строительства нового общества.
-
Думка про необхідність створення нової художньої культури, розрахованої на широкі круги робітників і селян, була чітко зазначена у резолюції ЦК РКП(б) "Про політику партії в області художньої літератури" (1925). Ця постанова партії слугувала міцним імпульсом для згуртування сил письменників навколо завдань соціалістичного будівництва і допомогла багатьом діячам мистецтва правильно визначитинапрямок своеї творчої діяльності.
+
Мысль о необходимости создания новой художественной культуры, рассчитанной на широкие круги рабочих и крестьян, четко высказана в резолюции ЦК РКП(б) "О политике партии в области художественной литературы" (1925). Это постановление партии послу жило мощным импульсом для сплочения писательских сил вокруг задач социалистического строительства и помогло многим деятелям искусства правильно определить дальнейшее направление своей творческой деятельности.
-
Велике значення для развитку радянської літератури і радянського мистецтва у цілому мала постанова ЦК ВКП(б) від 23 квітня 1932 року "Про перебудову літературно-художніх органязацій". З опублікування цієї постанови розпочався новий этап у розвитк радянського мистецтва. Груповая замкнутість, групова боротьба в радянській літературі створювали ріного роду перешкоди для творчої работи. Постанова ЦК усунула ці перешкоди, подготувала умови для консолідації всіх творчих сил і мобілізації їх на рішення вищих художніх завдань, поставлених всім рухом соціалістичного будівництва.
+
Огромное значение для развития советской литературы и советского искусства в целом имело постановление ЦК ВКП(б) от 23 апреля 1932 года "О перестройке литературно-художественных организаций". С опубликования этого постановления начался новый этап в развитии советского искусства. Групповая замкнутость, групповая борьба в советской литературе создавали разного рода помехи для творческой работы. Постановление ЦК устранило эти помехи, подготовив условия для консолидации всех творческих сил и мобилизации их на решение высоких художественных задач, поставленных всем ходом социалистического строительства.
-
В наступні роки Центральний Комітет прийняв ряд постанов з питань літератури і мистецтва. Ці постанови зиграли велику роль у розвитку духовної культури радянського суспільства. Вони ідейно озброїди наші кадри, встановили коренні завдання ідеологічної работи в нових історичниху умовах, развили і конкретизували принципи соціалістичного реалізму.
+
В последующие годы Центральный Комитет принял ряд постановлений по вопросам литературы и искусства. Эти постановления сыграли большую роль в развитии духовной культуры советского общества. Они идейно вооружили наши кадры, определили коренные задачи идеологической работы в новых исторических условиях, развили и конкретизировали принципы социалистического реализма.
-
Ці постанови були прийняті в той період, коли посилилився ідеологічний наступ на нашу державу і держави народної демократії зі сторони імперіалістичних сил. Партія висунула на перший план завдання підвищення рівня всієї ідеологічної роботи, підкреслила важливіше значення радянської літератури і мистецтва у справі комуністичного будівництва і вихованні трудящих у дусі комунізму. У постановах відмічалося, що, головне завдання ідеологічної роботи полягає в активній пропаганді політики Радянської держави, яка є життевою основою радянського устрою. Більше значення мала також боротьба проти впливу буржуазної ідеології і різного роду помилок і збочень у літературі і мистецтві, боротьба з реакціійною ідеєю мирного співснування у області ідеології.
+
Эти постановления были приняты в тот период, когда усилилось идеологическое наступление на нашу страну и страны народной демократии со стороны империалистических кругов. Партия выдвинула на первый план задачу повышения уровня всей идеологической работы, подчеркнула важнейшее значение советской литературы и искусства в деле коммунистического строительства и воспитания трудящихся в духе коммунизма. В постановлениях отмечалось, что , основная задача идеологической работы заключается в активной пропаганде политики Советского государства, которая является жизненной основой советского строя. Большое значение имела также борьба против влияний буржуазной идеологии и разного рода ошибок и извращений в литературе и искусстве, борьба с реакционной идеей мирного сосуществования в области идеологии.
-
Поворотним пунктом у розвитку радянського мистецтва і літератури були рішення XX і XXII з'їздів КПРС, рішення пленумів ЦК КПРС.
+
Поворотным пунктом в развитии советского искусства и литературы явились решения XX и XXII съездов КПСС, решения пленумов ЦК КПСС.
-
Своїми успіхами мистецтво радянського суспільства зобов'язано щоденній турботі Комуністичної партії, послідовно та неухильно направляючої нашу державу, її економіку і культуру по шляху до комунізму. XXII з'їзд КПРС прийняв Програму будівництьва комуністичного суспільства у нашій країні. Перед художниками, письменникам, актерами, перед всіма творчими робітниками відкрились нові перспективи і завдання.
+
Своими успехами искусство советского общества обязано повседневной заботе Коммунистической партии, последовательно и неуклонно направляющей нашу страну, ее экономику и культуру по пути к коммунизму. XXII съезд КПСС принял Программу строительства коммунистического общества в нашей стране. Перед художниками, писателями, актерами, перед всеми творческими работниками открылись новые перспективы и задачи.
-
Ні в жодну епоху мирової істории не стояли такі высокі завдання перед робітниками мистецтва. Постійна турбота партії про нашу культуру, її направляючая і керівна керуюча діяльність є надійною заставою того, що наші творчі робітники втілдять у життя великі плани культурного будівництва, намічені новою Програмою КПРС.
+
Ни в одну эпоху мировой истории не стояли такие высокие задачи перед работниками искусства. Постоянная забота партии о нашей культуре, ее направляющая и руководящая деятельность являются верным залогом того, что наши творческие работники претворят в жизнь великие планы культурного строительства, намеченные новой Программой КПСС.
----
----

Пожалуйста, обратите внимание, что все ваши добавления могут быть отредактированы или удалены другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см. m-17.info:Авторское право). НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!


Личные инструменты